مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

هدف از این مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند در محصولات لبنی کاله می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 85
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

 
 
 
 
چکیده
در سال های اخیر،بحث و بررسی در خصوص برند جایگاه ویژه ای در محافل علمی و دانشگاهی و همچنین در حوزه کسب وکار یافته است.بسیاری از محققان ومدیران شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که با ارزش ترین دارایی شرکت در جهت بهبود فرآیند بازاریابی،برند و دانش برندینگ است.بازاریابان اعتقاد دارند که محصول جدید با نام تجاری تعمیم یافته توسط مصرف کننده به طور مطلوب تری ارزیابی می شود زیرا مصرف کننده نگرش مثبت خود را از نام تجاری مربوط به محصول جدید منتقل می کند.مطالعه ی حاضر با هدف تأثیرات ارزش ویژه ی برند بر ارزیابی بسط برند صورت گرفته است.در تحقیق حاضر برند کاله که برند شناخته شده ای در سطح ایران است،جهت مطالعه انتخاب شده است.
 
تحقیق حاضر بر اساس روش گردآوری داده ها،تحقیق توصیفی واز نوع پیمایشی است.داده های 377 پرسشنامه مبنای تحلیل قرارگرفت.جهت تجزیه و تحلیل داده ها وتایید مدل نیز از روش آزمون تحلیل رگرسیون استفاده شده است ونتایج این پژوهش نشان می دهد که سه بعد از مدل ارزش ویژه برند آکر(وفاداری به برند،آگاهی از برند،تداعی ازبرند)بر ارزیابی از بسط برند تأثیرمعنا داردارد ولی بین کیفیت ادراک شده و ارزیابی از بسط برند رابطه ی معنا داری وجود ندارد.نوگرایی مصرف کننده و تناسب محصول دو متغیر ارزش ویژه ی برند و ارزیابی از بسط برند  را تعدیل می کنند.
 
 
 
 
واژه های کلیدی :
ارزش ویژه ی برند
ارزیابی از بسط برند
نوگرایی مصرف کننده
تناسب محصول
 
 
 
 
 
مقدمه 
دنیای پیرامون ما و محیطی که سازمان ها درآن قرار دارند هر روز پیچیده تر از گذشته می شود سازمان ها ناچارند برای ادامه ی حیات در این محیط در حال تغییر خود را با پیشرفت های روز افزون دانش و فن آوری انطباق دهند در جهان رقابتی امروز،سازمانی امکان بقا دارد که بتواند خود را پیوسته با تغییرات محیط پیرامونش وفق دهد(شیهالی، 1384).شرکت ها در بازار یابی جدید برای ایجاد تمایز بین محصولات خود و رقبا از استراتژی ها و روش های گوناگون استفاده می کنند.یکی از تصمیمات مهم در بازاریابی امروز ، تصمیم د رمورد انتخاب نام تجاری برای محصولات و خدمات می باشد (Aaker & Keller, 1990).یک نام تجاری چکیده ای از هویت،اصالت،ویژگی وتفاوت یک نام تجاری،اطلاعات را که درکلمه یا علامت متمرکز شده است را برمی انگیزد به همین دلیل است که نام های تجاری برای تبادلات کسب و کار حیاتی اند. 
 
هر شرکت در هنگام معرفی یک محصول جدید به بازار، با سوالهای متعددی مواجه است.مهم ترین مساله ای که ذهن عرضه کننده را به خود مشغول می دارد این است که محصول جدید را با چه موضع گیری مشخصی وارد بازار کند تا بتواند تقاضای کافی ایجاد کند و یا به عبارت دیگر ، برای بازار جذابیت داشته باشد.در این باره موضعی که بنگاه برای محصول خود اتخاذ می کند باید با ویژگی های مختلف محصول،از جمله کیفیت محصول،نوع بسته بندی ، نام تجاری و نوع تبلیغات ، پشتیبانی می شود.ومعمولاً نام تجاری اصلی باعث کاهش هزینه های بازاریابی و احتمال افزایش موفقیت کلی شرکت می شود(Morrin , 1999).
تصور می شود که ارزش ویژه برند مزایای بسیاری برای شرکتها داشته باشد مثلاً سطوح بالای ارزش ویژه منجر به افزایش ترجیحات و تمایلات مصرف کننده و دلایل خرید او می شود.شرکت هایی که از ارزش ویژه برند بیشتری برخورداند ، بازده بالایی نیز خواهند داشت. برند سازی یکی از روش های قدرتمند در ایجاد تمایز و یکی از کلیدی ترین استراتژی های موضع یابی رقابتی است. 
 
برندها مزایای رقابتی پایداری را برای شرکتها به همراه دارند. به بیان دیگر اگر مصرف کنندگان برندی را خوب بدانند شرکت به یک مزایای رقابتی دست یافته است . 
ارزش ویژه برند با پشتیبانی از ارزش مشتریان به طور غیر مستقیم ارزش شرکت را افزایش می دهد . ارزش ویژه برند و ارزش مشتری از طریق بالا بردن اثر بخشی و کارآیی برنامه های بازاریابی وفاداری به برند ، قیمت و حاشیه سود ، توسعه برند،هرم تجاری و مزیت رقابتی شرکت ارزش ایجاد می کنند(آکر، 1991).بازاریابان معتقد هستند که تعمیم های برند،در اکثرموارد توسط مشتریان بسیار مطلوب ارزیابی می شوند ، زیرا مشتریان ، ویژگی ها و احساسات مثبتی را که از برند اصلی در ذهن دارند به محصولات تعمیم داده شده نیز انتقال می دهند(Bhat & Reddy, 2001).
از نقطه نظر رفتاری ارزش ویژه برند در ایجاد نقاط تمایزی که منجر به مزایای رقابتی در رقابت غیر قیمت می شود ، بسیار حائز اهمیت است لذا این تحقیق درصدد است تأثیرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی بسط برند از دیدگاه مصرف کنندگان شرکت ها و فروشگاه های عرضه کننده فرآورده های لبنی کاله درشهر کاشان بپردازد.در این فصل به بررسی و ارائه توضیحات در خصوص بیان مساله و اهمیت و ضرورت انجام تحقیق و اهداف و فرضیه های تحقیق و در آخر به تعریف واژه های کلیدی تحقیق پرداخته می شود. 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
چکیده 1
 
 
 
فصل دوم
مقدمه 10
1-2 نگرشی بر تحول نام تجاری در ایران 11
2-2 تعاریف برند 11
2-3 معانی نام و نشان تجاری 13
2-4 ارزش و اهمیت نام تجاری 14
2-4-1 ارزش نام یک نام تجاری خاص برای مصرف کننده 14
2-4-2 ارزش یک نام تجاری خاص برای سهامداران از نظر مالی 15
2-5 برندسازی 17
2-6 وجود برند 18
2-7 ارزش ویژه برند 18
2-8 دیدگاه ارزش ویژه نام و نشان تجاری کلر 19
2-9 استراتژی نام تجاری ، استراتژی کسب و کار 19
2-10 رویکردهای اندازه گیری ارزش ویژه برند 22
2-11 مدلهای ارزش ویژه برند 23
2-12 مدل ارزش ویژه آکر 29
2-13 تعریف مفاهیم و اجزای برند 30
2-14 بسط برند 35
2-15 ارزیابی بسط برند و تعمیم نگرش 37
2-16 تناسب درک شده از برند 39
2-16-1 فرآیند طبقه بندی و معیارهای تناسب 41
2-17 تناسب محصول با طبقه و ارزیابی بسط برند 43
2-17-1 ویژگیهای برند مادر و ارزیابی بسط آن 45
2-18 تاثیرات متقابل بسط برندها و برند مادر 47
2-19 نوگرایی مصرف کننده نسبت به مصول 50
2-20 مزایای بسط برند 50
2-21 مروری بر تحقیقات پیشین 52
2-21-1 تحقیقات خارجی 52
2-21-2 تحقیقات داخلی 57
2-22 مدل مفهومی 61
2-23 شرکت فرآرده های لبنی کاله 62
 
منابع  و مآخذ                                                                                                    
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود کارآموزی مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از download

خرید فایل word مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از download

دریافت فایل pdf مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از download

دانلود پروژه مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از download

خرید پروژه مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از download

دانلود فایل مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از download

دریافت نمونه سوال مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از download

دانلود پروژه مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از download

خرید پروژه مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از download

دانلود مقاله مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از download

دریافت مقاله مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از download

خرید فایل مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از download

دانلود تحقیق مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از download

خرید مقاله مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از download

دانلود فایل pdf مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از download

دانلود مقاله مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از www

خرید پروژه مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از www

دانلود فایل مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از www

دریافت فایل word مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از www

خرید نمونه سوال مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از www

دانلود فایل مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از www

دریافت فایل word مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از www

دانلود فایل word مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از www

خرید فایل مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از www

دانلود تحقیق مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از www

دریافت فایل pdf مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از www

دانلود پروژه مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از www

خرید کارآموزی مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از www

دانلود فایل pdf مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از www

دانلود کارآموزی مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از www

دانلود مقاله مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از pdf

دریافت پروژه مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از pdf

دانلود فایل pdf مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از pdf

خرید فایل مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از pdf

دانلود فایل pdf مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از pdf

دریافت کارآموزی مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از pdf

دانلود پروژه مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از pdf

خرید تحقیق مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از pdf

دانلود پروژه مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از pdf

دریافت تحقیق مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از pdf

خرید فایل مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از pdf

دانلود پروژه مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از pdf

خرید فایل مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از pdf

دانلود نمونه سوال مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از pdf

دانلود فایل مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از pdf

دانلود کارآموزی مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از word

دریافت فایل مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از word

دانلود فایل مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از word

خرید نمونه سوال مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از word

دانلود تحقیق مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از word

دانلود تحقیق مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از word

خرید فایل word مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از word

دانلود پروژه مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از word

دریافت فایل مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از word

دانلود پروژه مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از word

دانلود پروژه مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از word

دانلود فایل مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از word

دریافت فایل مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از word

دانلود پروژه مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از word

دانلود کارآموزی مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از word

دریافت تحقیق مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از free

دانلود مقاله مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از free

دانلود فایل pdf مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از free

خرید تحقیق مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از free

دانلود پروژه مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از free

دریافت کارآموزی مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از free

دانلود فایل word مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از free

دریافت مقاله مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از free

دانلود فایل مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از free

دانلود فایل مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از free

دریافت فایل pdf مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از free

خرید کارآموزی مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از free

دانلود کارآموزی مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از free

دریافت فایل word مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از free

خرید تحقیق مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند از free


مطالب تصادفی